lördag 30 maj 2015

Tips på Morsdag presenter - Vad kallar du din mamma ?


Tips på Morsdag presenter - Vad kallar du din mamma ? 

Många säger morsan endel säger mamma eller mor endel kallar sin mamma vid namn . Jag tycker när man säger morsan så låter det som man inte respekterar sin mamma alls , utan det låter som " hurru du där som lagar mat och tvättar åt mig varje dag utan att jag ska behöva göra något" . Så är det inte men det låter så i mina öron . Mamma det låter mer respektfullt " en person som verkligen bryr sig om mig lagar mat , hjälper mig med tvätten , och finns där för mig när jag behöver, en trygg person . Mor det låter så hårt " som en person som verkligen mat inte får tvätta och städa för allt ska vara på rätt sätt " . Säger man namnet på sin mamma nära man pratar med henne då är det så opersonligt som om man inte har någon som helst band till sin mamma . Men vi alla är olika och säger olika . I vår familj så är det mamma annars kan jag bli ordentligt grinig 
Jag har fått många frågor på vad man kan ge sin mamma på mors dag och det kan vara svårt eller väldigt enkelt . Blommor och choklad är väldigt enkelt men uppskattat . Sen kan man alltid som jag tycker är en bra present ge bort ett present kort som visar att man bryr sig om sin mamma ska få ha lite tid för sig själv . 

Här är lite tips


Glossybox (skönhetsprodukter som vara upp till 6 månader)

Nelly (presentkort på kläder)

Resa  (när man vill få en riktig semester åt mamma)

Eleven  (lyxiga skönhetsprodukter )

Parfym 

Media market (när man vill ge bort en telefon mm )

Blommor

Cubus (present kort)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar